عدم انتخاب صحیح رشته تحصیلی دانشآموزان کاشانی از چالشهای پیش روی نظام آموزشی بوده، چرا که دانشآموزان به رشته ریاضی اقبال نشان نمیدهند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، هدایت تحصیلی دانشآموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو دانشآموزان لازم است بر اساس واقعیات و علاقه خود نسبت به پاسخ پرسشهای مرتبط با هدایت تحصیلی اقدام کنند.
متاسفانه در سالیان گذشته انتخاب رشته دانشآموزان با چالشها و دغدغههایی روبهرو است که امروزه شاهد خلأهایی هستیم که تداوم این شرایط میتواند در آینده مشکلاتی را برای ما به وجود بیاورد.
ماشاالله مشکینی در این رابطه در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، در بیان آمار و ارقام کلاسها و دانشآموزان پایه دهم در رشتههای مختلف، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 26 کلاس ریاضی فیزیک پسر و دختر، 39 کلاس تجربی دختر و پسر و 58 کلاس انسانی دختر و پسر پایه دهم در مدارس کاشان وجود دارد.
وی در بیان جزئیات آمار تعداد دانشآموزان مشغول یه تحصیل در این کلاسها افزود: 463 دانشآموز پایه دهم ریاضی فیزیک، 845 دانشآموز پایه دهم تجربی و یک هزار و 301 دانشآموز پایه دهم رشته انسانی در مدارس کاشان مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان کاشان با بیان اینکه دانشآموزان تمایل کمتری برای حضور در رشته ریاضی فیزیک دارند، ابراز داشت: تداوم این شرایط باعث میشود از کمبود نیروی مهندس در کاشان رنج میبرد، چرا که دانشآموزان به سمت رشته ریاضی فیزیک نمیروند.
وی با بیان اینکه در شرایط حال حاضر مازاد متقاضی در رشته ریاضی فیزیک داریم، گفت: این شرایط باعث میشود بسیاری از دانشآموزان رشته تجربی ما به دانشگاه راه پیدا نکنند و همین موضوع موجب میشود تا دانشآموزان از تحصیلات عالیه باز بمانند.
مشکینی با بیان اینکه دانشآموزان در رشته تجربی معطوف به رشتههای خاص آن حوزه هستند، تصریح کرد: کاشان شهر صنعتی است و این زنگ خطر بیشتر به صدا درآمده است چرا که در سالیان آینده مجبور هستیم که نیروی آکادمی مهندس به منطقه کاشان وارد کنیم.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقبال زیادی برای رشته ریاضی فیزیک نداریم، تاکید کرد: در شرایط فعلی ما کلاس رشته ریاضی فیزیک با 10 دانشآموز تشکیل دادیم و این مهم به این دلیل است که اقبالی برای حضور دانشآموزان در رشته ریاضی فیزیک نیست.
انتهای پیام/801/